Putini romani au ajuns in fabrica italiana Lamborghini, locul unde se produc "bijuteriile" pe patru roti destinate milionarilor lumii. Printre ei se numara si omul de afaceri Dan Nicorescu care a povestit, in exclusivitate pentru cancan.ro, cum s-a simtit in "templul" masinilor de lux. Dupa cateva vizite, milionarul roman s-a declarat impresionat de ce a vazut, dar si de regulile stricte care guverneaza productia celor mai exclusiviste automobile ale momentului.
Dan Nicorescu a ajuns la Sant’Agatha Bolognese pentru a negocia cu producatorul italian modificarile pe care si le doreste la Aventador-ul comandat de la ei si pe care urmeaza il primeasca in luna noiembrie. „Fabrica e intr-un sat cu foarte putini locuitori, cam la 50 de kilometri de Bologna. Se intinde pe o suprafata cam cat Parcul Herastrau”, povesteste omul de afaceri.
La fabrica nu poti sa te duci pur si simplu, ci doar daca ai stabilit in prealabil o intalnire cu cineva din staff-ul lor. „Cand ajungi la intrare, esti scanat complet. Fabrica este pazita mai ceva ca o unitate militara. Nu ai voie sa intri cu aparate de fotografiat si nici cu telefon, tot ce ai lasi la intrare. Oricum nu ai acces in toata fabrica, ci doar intr-o parte, rezervata protocolului. Primesti un ecuson de identificare dupa ce lasi un act si vine cineva sa te ia, nu umbli de capul tau. Totul se desfasoara conform unui protocol sever”, spune Nicorescu.
Ajuns acolo, el a aflat detalii inedite despre Lamborghini, printre care acela ca sunt 900 de angajati, care produc 900 de masini pe an. „Creatorul fabricii, Ferruccio Lamborghini, era initial client Ferrari. Nemultumit de anumite detalii sau componente ale masinilor, a decis sa inceapa si el sa produca autoturisme. Putini stiu ca la inceput Lamborghini a fabricat tractoare si abia dupa aceea s-a axat pe autoturisme. Toata productia lor are ca simbol taurul – patronul era nascut in zodia Taurului – si fiecare model are un nume legat de taurii-vedete din coridele spaniole desfasurate de-a lungul vremii”, ne mai dezvaluie milionarul Nicorescu, unul dintre cei mai cunoscuti colectionari de masini din Bucuresti.
Fabrica Lamborghini are, cum e firesc, un aspect extrem de modern. „Este complet sistematizata, motorizata, sa zic asa. Fiind vorba de produse exclusiviste, au grija de cele mai mici detalii. Angajatii sunt foarte amabili, au o cantina a lor extrem de moderna, au salopete cu un design special si totul este foarte foarte curat. Chiar si conceptul lor de functionare vorbeste de la sine: au 900 de angajati, produc 900 de masini pe an si au doar 115 dealeri in toata lumea”, ne-a mai descris Dan Nicorescu din experienta sa.
Nu renunta la standard pentru nimic in lume
Cei care vor sa isi cumpere un Lamborghini trebuie sa stie ca nu pot avea „pretentii” la orice accesorii. Producatorul italian nu se abate de la standardele care il fac atat de exclusivist oricat de multi bani ar oferi un client. De exemplu, masinile se produc in patru culori standard si mai au ca optiuni alte patru nuante, pentru care se platesc bani grei in plus. „Nu poti sa ai Lamborghini mov sau roz, de exemplu, nu poti sa le ceri sa aplice anumite inscrisuri pe ea. Daca le spui ca alti producatori accepta, te invita mai direct, mai pe ocolite, sa te duci sa isi iei masina de la acei producatori, pentru ca ei nu fac rabat de la standard, ca ei sunt Lamborghini si ca pe usa lor nu ies decat „asa””, spune Nicorescu. Preturile sunt in monede diferite pentru pietele pentru care sunt livrate masinile – pentru America sunt preturi in dolari, pentru Marea Britanie in lire, iar pentru Europa in euro. Pretul standard al unui Lamborghini este de 265.000 de euro, plus TVA, adica 328.000 de euro. Acesta presupune standardul minim, daca poti vorbi asa despre o masina de-a lor. De aici vin optiunile, care sunt aproximativ 20 si care costa in plus. „De exemplu, ei au doua tipuri de roti, cele gri, standard, si cele negre, pentru care platesti 3.000 de euro plus TVA, daca le doresti. In varianta standard, scaunele sunt actionate manual. Daca vrei sa fie actionate electric, platesti 3.000 de euro plus TVA. Dar asta numai pentru sezut! Daca vrei si pentru spatar, platesti inca 3.000 de euro plus TVA. Daca doresti camera video care sa te ghideze cand mergi cu spatele – pentru ca nu ai vizibilitate din cauza acelui geam care acopera motorul – platesti alte 4.000 de euro. Alta culoare in afara de cele patru – dar tot nuante limitate – te costa cam 10.000 de euro”, mai spune omul de afaceri. Pe langa aceste optiuni, mai exista o categorie denumita „ad personam”, prin care clientul beneficiaza de asa-zise „supraoptiuni”, cum ar fi cusaturi de o anumita culoare, podea imbracata in piele sau placute personalizate montate in interiorul masinii. Evident, fiecare costa mii de euro in plus.
Prind suta de kilometri in 2,9 secunde
Ca orice persoana care se pricepe la masini, Dan Nicorescu spune ca Lamborghini vinde produse care pot fi descrise ca exclusiviste chiar si daca tii cont numai de faptul ca ies cu un model nou o data la zece ani. „Ei spun ca producatorii care schimba modelul la doi ani sunt semi-comerciali. De Lamborghini nu se poate apropia, totusi, oricine, au preturi foarte mari, niciun Ferrari, de exemplu, nu a costat vreodata atat. Iar capacitatile tehnice sunt peste Ferrari. Aventador, de exemplu, atinge suta de kilometri in 2, 9 secunde si poate rula cu 350 de kilometri la ora. Au facut, la un moment dat, un singur model de Aventador numit Aventador J pentru o persoana, nu se stie cine, un colectionar anonim, care a cumparat „piesa” cu 2, 74 milioane de dolari”, mai spune omul de afaceri. El va avea in garaj, in cateva luni, un model de Aventador personalizat, cu o placuta montata intre scaune si pe care scrie „Made on Sant’Agata Bolognese for Mr. Nicorescu Dan”.